3 Nisan 2012 Salı

'Marketçinin oğlu' Premier Lig'i istiyor!

1. Lig ekiplerinden TKİ Tavşanlı Linyitspor'un Nijeryalı yıldızı Kingsley Olajuyigbe Taiwo Nwankwo, Premier Lig'de oynamanın en büyük ideali olduğunu söyledi.



Birinci Lig'de TKİ Tavşanlı Linyitspor formasıyla mücadele eden, Nijeryalı Kingsley Olajuyigbe Taiwo Nwankwo, en büyük idealinin Premier Lig'de top koşturmak olduğunu söyledi.
Türkiye'de ''Kingsley'' adıyla bilinen siyahi futbolcu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, adındaki ''Nwankwo'' ifadesinin, ''marketçinin oğlu'' anlamına geldiğini belirtti.
Ülkesinde erkek çocukların model veya futbolcu olmayı hayal ettiğini anlatan Kingsley, şöyle devam etti:
''Nijerya'da yetişen dünyaca ünlü bir çok futbolcu var. İyi para kazandıkları için ülkemdeki erkek çocukların çoğunun ilk tercihi futbol oluyor. Bunun yanında modellik yapanlar da oluyor. Yabancı firmalarda modellikten oldukça iyi para kazananlar var. Biraz da fiziksel özelliklerimiz bu mesleklere müsait. Afrikalılar'a has olarak güçlü bir fiziksel yapımız var.
1988 yılında Nijerya'nın en büyük kenti ve eski başkenti Lagos'ta doğdum. İki kız kardeşim var. Babamı erken yaşta kaybettiğimiz için ailemin geçimini sağlamak bana düştü. Annemin karşı çıkmasına rağmen futbolu seçtim. Ülkemde alt yapıdan profesyonelliğe yükseldim ve geçen sezon öncesi TKİ Tavşanlı Linyitspor'a transfer oldum. 'Nwankwo' olarak anılmayı tercih ediyorum. Ülkemde de beni bu adla tanıyorlar. Ancak Türkiye'de 'Kingsley' diye biliyorlar.''

-Drogba ve Emenike'yi örnek alıyor-
Kingsley, Spartak Moskova'da forma giyen eski Kardemir Karabüksporlu ve Fenerbahçeli Emmanuel Emenike, Manisasporlu Isaac Promise, Çaykur Rizesporlu Severin Bikoko ile ülkesinde aynı takımlarda oynadığını dile getirerek, bazen Isaac ve Bikoko ile görüşüp özlem giderdiklerini kaydetti.
Türkiye'ye gelişinde yemekler, dil ve yalnızlık yüzünden sorunlar yaşadığını, ancak zamanla bunları aştığını ve TKİ Tavşanlı Linyitspor'da bir sezon daha top koşturmak istediğini belirten Kingsley, şöyle konuştu:
''Chelsea'deki Didier Yves Drogba gibi olmak isterim. Çok güçlü, çok kuvvetli ve gol atabiliyor. Son dönemlerde Emmanuel Emenike de çıkış yakaladı. Onun da çok güçlü fiziği var. Onlar benim örnek aldığım kişiler. Onlar gibi olmaya çalışıyorum. Spor Toto Süper Lig'de oynayıp daha ünlü olmak, ülkemin milli takımında oynamak istiyorum. Umarım bu hedeflerimi gerçekleştiririm. En büyük hedefim, Premier Lig'de oynamak.''

sporx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...